Zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego, która weszła w życie 22 marca 2013 roku informujemy Państwa, że nasz serwis wykorzystuje pliki "cookies"  użyte w procesie składania zamówienia jedynie do sprawniejszego korzystania z naszego serwisu.

Mogą Państwo ograniczyć lub zablokować całkowicie instalowanie plików "cookies" przez odpowiednie ustawienie swojej przeglądarki internetowej.

Więcej informacji o plikach "cookies" w zakładce: Bezpieczeństwo.

Witaj. Jesteś Gościem. Zaloguj się lub załóż konto »


Opinie klientów o sklepie sportowo-medyczna.pl

Nasze przesyłki doręcza:
Przesyłki doręcza firma kurierska DPD
Przesyłki dostarcza Poczta PolskaPaczkomaty 24/7 - tanio i o każdej porze...

Współpracujemy z :

Bezpieczna Woda - 24ratownik.pl
Serwis dla trenerów i instruktorów piłki nożnej Portal dla trenerów piłki nożnej

Reklama:

Współczesny trening siły mięśniowej

99,90 zł
♦Wydawnictwo: AWF Katowice
♦Dostępność: Nakład wyczerpany
♦Nr. katalogowy: 2185


Współczesny trening siły mięśniowej


Katowice 2010, wydanie 2, format 205 x 295, objętość 464 str., oprawa miękka

Ewolucja procesu szkolenia sportowego przebiega niezwykle dynamicznie w ostatnich 50-60 latach. Proces ten związany jest przede wszystkim z pozycją sportu wyczynowego/ który uległ drastycznej komercjalizacji i współcześnie należy do potężnych biznesów, gdyż światowe widowiska sportowe przyciągają tysiące kibiców na areny sportowe a miliony przed telewizory. Sprzyja to inwestowaniu w sport wyczynowy, szczególnie w sferze nowych technologii, które pozwalają osiągać coraz to lepsze wyniki sportowe i pokonywać kolejne bariery ludzkich możliwości, ustanawiając fenomenalne rekordy świata. [...]

Współczesne koncepcje przygotowania kondycyjnego w sporcie wyczynowym bazują na wielokierunkowym, specyficznym dla danej dyscypliny sportu lub konkurencji przygotowaniu sprawnościowym, uwzględniającym proces periodyzacji, w którym zwraca się szczególną uwagę na koncepcje startów oraz odpowiednią relację pomiędzy objętością i intensywnością oraz okresową zmianą środków i metod treningowych. W dzisiejszych czasach nie mówi się raczej o treningu kondycyjnym lecz o systemie czy programie przygotowania kondycyjnego zawodnika. Programy te cechują odpowiednie proporcje pracy skierowanej na rozwój siły mięśniowej, mocy, szybkości, sprawności koordynacyjnej, zwinności, gibkości oraz lokalnej wytrzymałości beztlenowej jak i wytrzymałości krążeniowo-oddechowej związanej z procesami tlenowymi. Proporcje te powinny ściśle odzwierciedlać wymogi wysiłków startowych, dla tego też każda dyscyplina posiada odrębny program ćwiczeń, biorąc pod uwagę także wiek, płeć staż treningowy oraz warunki realizacji obciążeń treningowych i startowych.

W grach zespołowych przygotowanie kondycyjne jest często także indywidualizowane ze względu na pozycję jaką zajmuje zawodnik. Przykładowo w przygotowaniu kondycyjnym zawodników rozgrywających w koszykówce dominuje trening skierowany na rozwój szybkości, mocy i sprawności koordynacyjnej podczas gdy u graczy podkoszowych a szczególnie centrów przeważają akcenty siły maksymalnej  wytrzymałości siłowej. Jeszcze bardziej zróżnicowane są elementy przygotowania sprawnościowego w piłce nożnej lub ręcznej pomiędzy bramkarzami a graczami pola. Przygotowanie kondycyjne nie może być zatem oderwane od całości procesu szkolenia sportowego a wręcz odwrotnie, musi stanowi jego integralną część. W niniejszej pozycji przedstawiamy     państwu     najnowsze     koncepcje     treningu     siły     mięśniowej, z uwzględnieniem najważniejszych parametrów metodycznych poszczególnych metod. Podajemy także przykładowe rozwiązania treningowe z uwzględnieniem okresu treningowego, tak aby podkreślić konieczność periodyzacji procesu kształtowania siły mięśniowej. W pierwszej części podręcznika przytaczamy najważniejsze aspekty metaboliczne i biomechaniczne wysiłków siłowych, gdyż znajomość tych aspektów istotnie ułatwia trafny dobór środków i metod treningowych. Ze wstępu.

Komentarze czytelników

Top