Zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego, która weszła w życie 22 marca 2013 roku informujemy Państwa, że nasz serwis wykorzystuje pliki "cookies"  użyte w procesie składania zamówienia jedynie do sprawniejszego korzystania z naszego serwisu.

Mogą Państwo ograniczyć lub zablokować całkowicie instalowanie plików "cookies" przez odpowiednie ustawienie swojej przeglądarki internetowej.

Więcej informacji o plikach "cookies" w zakładce: Bezpieczeństwo.

Witaj. Jesteś Gościem. Zaloguj się lub załóż konto »


Opinie klientów o sklepie sportowo-medyczna.pl

Nasze przesyłki doręcza:
Przesyłki doręcza firma kurierska DPD
Przesyłki dostarcza Poczta PolskaPaczkomaty 24/7 - tanio i o każdej porze...

Współpracujemy z :

Bezpieczna Woda - 24ratownik.pl
Serwis dla trenerów i instruktorów piłki nożnej Portal dla trenerów piłki nożnej

Reklama:

Uczymy grać w koszykówkę Część 2 Obrona indywidualna i zespołowa

15,50 zł
♦Wydawnictwo: AWF Katowice
♦Wysyłka: w 48 godzin
♦Dostępność: Produkt dostępny
♦Nr. katalogowy: 2378


Uczymy grać w koszykówkę Część 2 Obrona indywidualna i zespołowa

Uczymy grać w koszykówkę Część 2 Obrona indywidualna i zespołowa
Katowice 2009, format 170 x 240, objętość 222 str., oprawa miękka
Oddajemy do rąk czytelników kolejną, drugą część poradnika dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego pt. "Uczymy grać w koszykówkę". Ta część poświęcona jest zagadnieniom obrony indywidualnej i zespołowej i wraz z pierwszą częścią podręcznika dotyczącą indywidualnego ataku stanowi zwartą całość tematyczną. W książce oprócz działów techniki, taktyki i metodyki obrony indywidualnej i zespołowej w koszykówce, w których czytelnik znajdzie - podobnie jak w pierwszej części dyptyku wskazówki metodyczne dotyczące projektowania i prowadzenia szkolnej lekcji koszykówki. Prezentujemy też praktyczne dyspozycje do kształtowania sprawności motorycznej w zajęciach koszykówki oraz praktyczne rozwiązania dotyczące sposobu planowania zajęć w roku szkolnym i cyklu tematycznym tak istotne dla nauczycieli wychowania fizycznego we wszystkich etapach edukacyjnych. Walorem publikacji są tabele, ryciny i fotografie ilustrujące wszystkie omawiane elementy obrony indywidualnej i zespołowej. Z pewnością będą pomocne w pełnym odbiorze przekazywanych treści.
Koszykówka jest niezmiennie atrakcyjną formą aktywności ruchowej popularną zarówno wśród chłopców, jak i dziewcząt, a lekcje koszykówki cieszą się ciągle dużym zainteresowaniem uczniów.
Mamy nadzieję, że kolejna część naszego poradnika - podobnie jak część pierwsza - znajdzie uznanie Czytelników. Głównym celem naszej publikacji jest pomoc studentom wychowania fizycznego, nauczycielom oraz trenerom w planowaniu i prowadzeniu ciekawych, atrakcyjnych i nowoczesnych w formie i treści zajęć z koszykówki dla dzieci i młodzieży, przede wszystkim - ale nie tylko w ramach szkolnych lekcji wychowania fizycznego. Wierzymy, że podręcznik spotka się z życzliwym przyjęciem Czytelników i spełni ich oczekiwania.
                                                                     z Przedmowy

Spis Treści

l. PODSTAWY TEORETYCZNE
1.1. BIOLOGICZNE UWARUNKOWANIA POTENCJAŁU MOTORYCZNEGO DZIECKA
1.2. SPRAWNOŚĆ MOTORYCZNA W LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
1.2.1. Współczesna klasyfikacja zdolności motorycznych
1.2.2. Kształtowanie sprawności fizycznej w lekcji koszykówki
1.2.3. Diagnozowanie sprawności ogólnej i specjalnej w warunkach szkolnych
1.3 . PLANOWANIE PRACY NAUCZYCIELA W WYCHOWANIU FIZYCZNYM
1.3.1. Planowanie pracy nauczyciela w cyklu tematycznym - osnowa dla cyklu lekcji
1.3.2. Planowanie pracy nauczyciela w roku szkolnym, plan semestralny z koszykówki
2. KLASYFIKACJA, TECHNIKA ORAZ METODYKA NAUCZANIA GRY W OBRONIE
2.1. INDYWIDUALNA TECHNIKA OBRONY
2.1.1. Postawa obronna
2.1.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.1.3. Nauczanie postawy obronnej
2.2.1. Poruszanie się w obronie
2.2.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.2.3. Nauczanie poruszania się w obronie
2.3.1. Krycie zawodnika z piłką
2.3.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.3.3. Nauczanie krycia zawodnika z piłką
2.4.1. Faul w ataku
2.4.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.4.3. Nauczanie przyjmowaniafaulu zawodnika ataku
2.5.1. Przechwytywanie i wygarnianie piłki
2.5.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.5.3. Nauczanie przechwytywania i wygarniania piłki
2.6.1. Zastawianie i zbiórka piłki z tablicy
2.6.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.6.3. Nauczanie zastawiania i zbiórki piłki z tablicy
3. OBRONA ZESPOŁOWA
3.1. PODSTAWOWE FORMY WSPÓŁPRACY ZA WODNIKÓW OBRONY
3.1.1. Krycie zawodnika bez piłki
3.1.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
3.1.3. Nauczanie krycia zawodnika bez piłki
3.2.1. "Pomoc-powrót"jako podstawowa forma współpracy w obronie
3.2.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
3.2.3. Nauczanie "pomocy-powrotu"
3.3.1. "Rotacja" -zmiana krycia w obronie
3.3.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
3.3.3. Nauczanie "rotacji w obronie"
3.4.1. Obrona przewagi liczebnej ataku
3.4.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
3.4.3. Nauczanie obrony przewagi liczebnej ataku
4. PRZYKŁADOWE KONSPEKTY LEKCJI
4.1. OGÓLNE ZASADY SPORZĄDZANIA KONSPEKTÓW
4.2. NAUKA POSTAWY OBRONNEJ
4.3. NAUKA PORUSZANIA SIĘ KROKIEM ODSTAWNO-DOSTAWNYM (FORMA FRONTALNA)
4.4. NAUKA PORUSZANIA SIĘ KROKIEM ODSTAWNO-DOSTAWNYM (FORMA PRACY W ZESPOŁACH)
4.5. NAUKA KRYCIA ZAWODNIKA KOZŁUJĄCEGO
4.6. DOSKONALENIE ELEMENTÓW TECHNIKI OBRONY Z WYKORZYSTANIEM FORMY ZABAWOWEJ.
4.7. NAUKA ZASTAWIENIA I ZBiÓRKI PIŁKI Z TABLICY
4.8. NAUKA KRYCIA ZAWODNIKA BEZ PIŁKI W OPARCIU O ZASADĘ "TRÓJKĄTA"
4.9. DOSKONALENIE OBRONY ZESPOŁOWEJ, KSZTAŁTOWANIE WYBRANYCH ZDOLNOŚCI MOTORYCZNYCH W OPARCIU O OBWÓD ĆWICZEBNY
5. BIBLIOGRAFIA


Komentarze czytelników

Top