Zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego, która weszła w życie 22 marca 2013 roku informujemy Państwa, że nasz serwis wykorzystuje pliki "cookies"  użyte w procesie składania zamówienia jedynie do sprawniejszego korzystania z naszego serwisu.

Mogą Państwo ograniczyć lub zablokować całkowicie instalowanie plików "cookies" przez odpowiednie ustawienie swojej przeglądarki internetowej.

Więcej informacji o plikach "cookies" w zakładce: Bezpieczeństwo.

Witaj. Jesteś Gościem. Zaloguj się lub załóż konto »


Opinie klientów o sklepie sportowo-medyczna.pl

Nasze przesyłki doręcza:
Przesyłki doręcza firma kurierska DPD
Przesyłki dostarcza Poczta PolskaPaczkomaty 24/7 - tanio i o każdej porze...

Współpracujemy z :

Bezpieczna Woda - 24ratownik.pl
Serwis dla trenerów i instruktorów piłki nożnej Portal dla trenerów piłki nożnej

Reklama:

Uczenie się i nauczanie pływania Zagadnienia wybrane

32,50 zł
♦Wydawnictwo: AWF Kraków
♦Wysyłka: w 48 godzin
♦Dostępność: Ostatnie sztuki!
♦Nr. katalogowy: 3178


Uczenie się i nauczanie pływania Zagadnienia wybrane

Kraków 2013, wydanie 1, format 200 x 285, objętość 333 str., oprawa miękka

Podręcznik akademicki wydany w ramach Podręczniki i Skrypty nr 32  Krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego.  Zawiera   bogate treści zawodowe, wsparte na silnym podłożu teoretycznym i bogatym piśmiennictwie naukowym. 
Podręcznik został wysoko oceniony przez prof nadzw. dr.hab. Wojciecha Wiesnera. Adresowany jest zarówno do trenerów, instruktorów i nauczycieli oraz metodyków pływania  ale przede wszystkim powinni z niego skorzystać studenci kierunków związanych z kultura fizyczną i wszyscy zainteresowani nauką pływania. 

Spis Treści

Wstęp
Rozdział 1.Organizacja procesu nauczania pływania
1.1. Organizacja nauczania pływania dla młodzieży szkolnej
1.1.1. Czynności organizacyjne poprzedzające nauczanie pływania
1.1.2. Miejsce i przygotowanie akwenu do nauczania pływania
1.2. Planowanie nauczania pływania, kontrola wyników oraz dokumentacja
1.3. Bezpieczeństwo w czasie zajęć ruchowych w wodzie
1.3.1. Zakres obowiązków i odpowiedzialności osób biorących udział w procesie nauczania pływania
1.3.1.1. Zakres obowiązków nauczyciela pływania
1.3.1.2. Zakres obowiązków ucznia
1.3.1.3. Zakres czynności opiekuna grupy (osoby doprowadzającej uczniów na pływalnię)
1.4. Realizacja procesu nauczania pływania
1.4.1. Czynności lekcyjne nauczyciela pływania
1.4.2. Budowa toku lekcyjnego
1.4.3. Formy organizacyjne przebiegu ćwiczeń na lekcji
1.4.4. Podsumowanie lekcji
1.4.5. Przybory dydaktyczne w uczeniu się i nauczaniu pływania
1.4.6. Środki natychmiastowej informacji w nauczaniu pływania
Rozdział 2.Wybrane aspekty procesu uczenia się i nauczania pływania
2.1. Definicje uczenia się i nauczania czynności motorycznych
2.2. Osobowość i kompetencje nauczyciela pływania
2.3. Wybrane metody nauczania czynności pływackich
2.4. Formy dydaktyczne stosowane w nauczaniu pływania.
2.5. Wybrane zasady dydaktyczne
Rozdział 3.Pierwszy etap uczenia się i nauczania pływania - zdobywanie kompetencji pływackich
3.1. Uczenie się i nauczanie podstawowych umiejętności pływackich
3.1.1. Wstępna adaptacja organizmu człowieka do środowiska wodnego
3.1.1.1. Adaptacja w aspekcie warunków fizycznych wody
3.1.1.2. Adaptacja do środowiska wodnego pod względem funkcjonalnym
3.1.1.3. Adaptacja psychomotoryczna do środowiska wodnego
3.1.2. Specyfika oddychania w środowisku wodnym
3.1.3. Lęk przed wodą
3.2. Ćwiczenia pierwszego etapu uczenia się i nauczania pływania
3.2.1. Czynności ruchowe w środowisku wodnym
3.2.2. Zanurzanie twarzy, otwieranie oczu i orientacja pod powierzchnią wody
3.2.3. Opanowanie specyficznego oddychania w środowisku wodnym
3.2.4. Zapoznanie z wyporem wody
3.2.5. Opanowanie leżenia na piersiach i grzbiecie
3.2.6. Elementarne skoki do wody
3.2.7. Opanowanie poślizgów na piersiach i grzbiecie
3.2.8. Opanowanie ruchów kończyn dolnych w pływaniu na piersiach i grzbiecie
3.2.9. Pływanie elementarne
Rozdział 4.Nauczanie pływania dzieci najrnłodszych
4.1. Organizacja oraz założenia programowe nauczania pływania dzieci w wieku 1-4 lat
4.2. Wybór ćwiczeń do nauczania pływania dzieci w wieku 1-4 lat
4.2.1. Ćwiczenia oswajające z wodą
4.2.2. Nauczanie umiejętności zanurzania głowy oraz leżenia na piersiach i grzbiecie
4.2.3. Ćwiczenia oddechowe
4.2.4. Nauczanie lokomocji na piersiach i grzbiecie
4.2.5. Skoki do wody
Rozdział 5.Zabawy ruchowe w nauczaniu pływania
5.1. Zabawy emocjonujące
5.1.1. Wybór zabaw emocjonujących
5.2. Zabawy dydaktyczne
5.2.1. Wybór zabaw dydaktycznych
5.2.1.1. Zabawy z zanurzaniem twarzy, otwieraniem oczu i nurkowaniem
5.2.1.2. Zabawy z wydechem do wody
5.2.1.3. Zabawy wypornościowe oraz przygotowujące do leżenia na wodzie i poślizgu
5.2.1.4. Zabawy ze skokami do wody
5.2.1.5. Zabawy kształtujące elementy techniki pływania
Rozdział 6.Drugi etap uczenia się i nauczania pływania - opanowanie standardowych technik pływania
6.1. Kraul na grzbiecie
6.1.1. Ewolucja kraula na grzbiecie
6.1.2. Kraul na grzbiecie - ogólna charakterystyka techniki
6.1.3. Kraul na grzbiecie - przebieg ruchów napędowych
6.1.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania kraulem na grzbiecie
6.2. Kraul
6.2.1. Ewolucja kraula.
6.2.2. Kraul - ogólna charakterystyka technik
6.2.3. Kraul- przebieg ruchów napędowych
6.2.4 Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania kraulem.
6.3. Delfin
6.3.1. Ewolucja delfina
6.3.2. Delfin - ogólna charakterystyka techniki
6.3.3. Delfin - przebieg ruchów napędowych
6.3.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania delfinem.
6.4. Styl klasyczny (żabka)
6.4.1 Ewolucja stylu klasycznego
6.4.2. Styl klasyczny - ogólna charakterystyka techniki
6.4.3. Styl klasyczny - przebieg ruchów napędowych
6.4.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania stylem klasycznym
6.5. Starty
6.5.1. Start ze słupka startowego
6.5.1.1. Technika skoku startowego ze słupka
6.5.1.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania skoku startowego ze słupka
6.5.2. Start w stylu grzbietowym.
6.5.2.1. Technika startu w stylu grzbietowym
6.5.2.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania startu z wody w stylu grzbietowym
6.6. Nawroty
6.6.1. Nawrót w stylu grzbietowym
6.6.1.1. Technika nawrotu w stylu grzbietowym
6.6.1.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu zwykłego w stylu grzbietowym
6.6.1.3. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu koziołkowego w stylu grzbietowym
6.6.2. Nawrót w stylu dowolnym
6.6.2.1. Technika nawrotu w stylu dowolnym
6.6.2.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu zwykłego w stylu dowolnym
6.6.2.3. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu koziołkowego w stylu dowolnym
6.6.3. Nawrót w stylu motylkowym
6.6.3.1. Technika nawrotu w stylu motylkowym
6.6.3.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu w stylu motylkowym
6.6.4. Nawrót w stylu klasycznym
6.6.4.1. Technika nawrotu w stylu klasycznym
6.6.4.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu w styl u klasycznym
6.6.5. Nawroty w stylu zmiennym
6.6.5.1. Technika nawrotów w stylu zmiennym
Piśmiennictwo

Komentarze czytelników

Top