Zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego, która weszła w życie 22 marca 2013 roku informujemy Państwa, że nasz serwis wykorzystuje pliki "cookies"  użyte w procesie składania zamówienia jedynie do sprawniejszego korzystania z naszego serwisu.

Mogą Państwo ograniczyć lub zablokować całkowicie instalowanie plików "cookies" przez odpowiednie ustawienie swojej przeglądarki internetowej.

Więcej informacji o plikach "cookies" w zakładce: Bezpieczeństwo.

Witaj. Jesteś Gościem. Zaloguj się lub załóż konto »


Opinie klientów o sklepie sportowo-medyczna.pl

Nasze przesyłki doręcza:
Przesyłki doręcza firma kurierska DPD
Przesyłki dostarcza Poczta PolskaPaczkomaty 24/7 - tanio i o każdej porze...

Współpracujemy z :

Bezpieczna Woda - 24ratownik.pl
Serwis dla trenerów i instruktorów piłki nożnej Portal dla trenerów piłki nożnej

Reklama:

Piłka ręczna  A. Dencikowska

16,00 zł
♦Wysyłka: w 48 godzin
♦Dostępność: Produkt dostępny
♦Nr. katalogowy: 6232


Piłka ręczna A. Dencikowska


Rzeszów 2012, wydanie 3, format 145 x 205, objętość 192 str., oprawa miękka

Ze wstępu:

"Piłkę ręczną zaliczamy do grona zespołowych gier sportowych. Szczególne zainteresowanie grami sportowymi nastąpiło w Polsce w końcu XIX i początkach XX wieku.

Wielką rolę w upowszechnianiu gier w Polsce odegrały Park H. Jordana w Krakowie (1889), Ogrody im. W. E. Raua w Warszawie (1899) i Park Towarzystwa Zabaw Ruchowych we Lwowie (1909).

Gry w coraz większym stopniu stawały się podstawową formą ćwiczeń szkolnego wychowania fizycznego i stanowiły główną treść ruchu rekreacyjnego. Dostrzeżono w nich wielkie wartości zdrowotne i wychowawcze. Ich znaczenie dla rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci i młodzieży podkreślali zarówno lekarze, pedagodzy, jak również metodycy i organizatorzy wychowania fizycznego.

H. Jordan wskazywał, że gry pobudzają do czynu, dodają młodzieży energii, kształtują siłę, zręczność i zwinność, wyrabiają odwagę, kształtują wytrzymałość. Zalecał młodzieży codzienny, co najmniej dwugodzinny udział w grach na wolnym powietrzu.

Na wychowawcze znaczenie gier ruchowych szczególnie mocno wskazywał Stanisław Karpowicz (1864—1921), pedagog, autor rozprawy Zabawy i gry jako czynnik wychowawczy opublikowanej w Warszawie w 1905 roku. Pisał on, że gry ruchowe są szkołą solidarności i uczestniczących w grach obowiązuje poczucie sprawiedliwości i koleżeństwa. Gra zespołowa eliminuje samolubów i egoistów. Stają się członkami jakby społecznej grupy i muszą jej podporządkować swoje zdolności, siłę i wolę.[...]"


Spis Treści

1. Wartości sportowe, zdrowotne, wychowawcze zespołowych gier sportowych (aspekty historyczne)

2. Charakterystyka gry w piłkę ręczną

3. Metodyka nauczania
3.1. Metody nauczania ćwiczeń
3.2. Zasady nauczania
3.3. Zasady prowadzenia ćwiczeń w piłce ręcznej
3.4. Kolejność nauczania nowych elementów techniczno-taktycznych

4. Symbole graficzne

5. Gry i zabawy przygotowujące do nauczania mini piłki ręcznej

6. Technika
6.1. Postawa atakującego
6.2. Podania i chwyty
6.3. Rzuty
6.4. Kozłowanie
6.5. Zwody
6.6. Nauczanie poruszania się zawodnika w ataku
6.7. Obrona indywidualna

7. Taktyka ataku
7.1. Podstawowe pojęcie taktyki atakowania
7.2. Zasady atakowania
7.3. Taktyczne i indywidualne poruszanie się zawodników w atakowaniu (uwalnianie się od przeciwnika)
7.4. Zasady taktyczne atakowania
7.5. Zasłony

8. Atak szybki
8.1. Fazy szybkiego ataku
8.2. Odmiany ataku szybkiego
8.3. Taktyczne zasady atakowania szybkiego
8.4. Przykłady ćwiczeń w formie ścisłej

9. Atak pozycyjny
9.1. Atakowanie w pasach działania
9.2. Zadania środkowego obrotowego
9.3. Zadania skrzydłowych
9.4. Zadania rozgrywających
9.5. Ćwiczenia dla środkowego obrotowego (środkowy pas pola gry)
9.6. Ćwiczenia dla skrzydłowych
9.7. Ćwiczenia dla rozgrywających
9.8. Odmiany ataku pozycyjnego
9.9. Zasób ćwiczeń

10. Taktyka obrony
10.1. Zasady indywidualnej obrony
10.2. Zadania obrony
10.3. Obrona „każdy swego”
10.4. Obrona stref
10.5. Zadania obrony stref
10.6. Nauczanie obrony

11. Bramkarz
11.1. Technika gry bramkarza
11.2. Taktyka gry
11.3. Ćwiczenia na refleks i szybkość reakcji
11.4. Przykładowe treningi bramkarza

12. Budowa toku lekcyjnego
12.1. Budowa lekcji gier sportowych
12.2. Lekcja treningowa
12.3. Trening obwodowy

13. Przykładowe konspekty

14. Plan dydaktyczno-wychowawczy nauczyciela wychowania fizycznego

15. Przepisy gry w piłkę ręczną
15.1. Boisko
15.2. Czas gry
15.3. Piłka
15.4. Bramkarz
15.5. Pole bramkowe
15.6. Zdobycie bramki
15.7. Zachowanie się wobec przeciwnika
15.8. Klasyfikacja i wykonywanie rzutów
15.9. Kary
15.10. Sędziowie
15.11. Sygnalizacja

16. Program kształcenia instruktorów piłki ręcznej – specjalizacja

17. Piśmiennictwo

Komentarze czytelników

Top