Zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego, która weszła w życie 22 marca 2013 roku informujemy Państwa, że nasz serwis wykorzystuje pliki "cookies"  użyte w procesie składania zamówienia jedynie do sprawniejszego korzystania z naszego serwisu.

Mogą Państwo ograniczyć lub zablokować całkowicie instalowanie plików "cookies" przez odpowiednie ustawienie swojej przeglądarki internetowej.

Więcej informacji o plikach "cookies" w zakładce: Bezpieczeństwo.

Witaj. Jesteś Gościem. Zaloguj się lub załóż konto »


Opinie klientów o sklepie sportowo-medyczna.pl

Nasze przesyłki doręcza:
Przesyłki doręcza firma kurierska DPD
Przesyłki dostarcza Poczta PolskaPaczkomaty 24/7 - tanio i o każdej porze...

Współpracujemy z :

Bezpieczna Woda - 24ratownik.pl
Serwis dla trenerów i instruktorów piłki nożnej Portal dla trenerów piłki nożnej

Reklama:

Marketingowe zarządzanie sportem

47,90 zł

Marketingowe zarządzanie sportem

Poznań 2007, wydanie 1., format 165 x 235, objętość 209 str., oprawa miękka

W toku bieżącego funkcjonowania organizacji sportowych rola planowania, organizowania oraz koordynowania działań marketingowych pozostaje nie do przecenienia. Próbując wzbudzić zainteresowanie rynku produktem przedsiębiorstwa sportowego, nie można polegać na sukcesie sportowym jako jedynym stymulatorze pożądanych przez organizację reakcji otoczenia. Jego osiągnięcie nie jest bowiem warunkiem sine qua non dla realizacji większości celów strategicznych. Brak tej świadomości może przyczynić się do niskiej skuteczności działań w obszarze budowania korzystnych relacji organizacji sportowej z podmiotami zewnętrznymi.

Zarządzanie sportem w rozumieniu marketingowym pozwala na właściwe podejście do procesu uzyskiwania pożądanej pozycji rynkowej, umożliwiając pełną i efektywną realizację założeń organizacji sportowej. Oddziałując na otoczenie za pomocą sprawnie przygotowanych narzędzi marketingowych, można otrzymać pozytywne rezultaty zarówno w zakresie osiągania własnych celów, jak i spełniania oczekiwań potencjalnych partnerów dla przedsiębiorstwa sportowego.

W sporcie można zarządzać skutecznie, tak jak dzieje się to w przypadku typowych projektów biznesowych. Niniejsza publikacja jest zbiorem cennych wskazówek pokazujących, jak to uczynić. Tytułowe marketingowe zarządzanie sportem jest pojęciem, o którym warto rozmawiać i które powinno stanowić przyczynek do analiz naukowych oraz rozważań bazujących na doświadczeniach wyniesionych z działalności rynkowej. Na kolejnych stronach zaprezentujemy rozwiązania modelowe oraz praktyczne w obszarze kierowania organizacją sportową, koncentrując się m.in. na zagadnieniu tworzenia wartości produktu przedsiębiorstwa sportowego oraz zarządzania relacjami z konsumentami-kibicami sportowymi. Mamy nadzieję, że książka, która oddajemy do Państwa rąk, będzie stanowić impuls do podjęcia szerszej dyskusji na temat istoty zarządzania marketingowego w sporcie. Życzymy owocnej lektury.

Spis Treści

I.Wprowadzenie

Przedmowa
Prof. dr hab. Henryk Mruk

Tytułem wstępu
Krzysztof Kropielnicki, Piotr Matecki

II.Zarządzanie w sporcie

Modelowe założenia zarządzania organizacjami sportowymi
Dr Andrzej Wartecki

Innowacyjne usługi sportowego konsultingu zarządczego
Kamil Kukułka

III.Zarządzanie relacjami z klientami

Customer Relationship Management w polskim sporcie
Piotr Matecki

Strategie związków z klientami na przykładzie Parku Wodnego w Tarnowskich Górach
Wojciech Giergiel

IV.Produkty firmy sportowej

Strukturalizowanie produktu klubu sportowego
Prof. dr hab. Ryszard Panfil

Profil kompetencji gracza (zespołu sportowego) a jego wartość rynkowa
Paweł Barylski

Ocena wartości zawodnika sportowego i jej znaczenie jako wartości księgowej
Łukasz Motała

Dystrybucja komeptencji sportowych (kontrakt zawodniczy). Aspekty prawne i rynkowe
Dr Jacek Masiota

Marketingowy rozwój obiektów sportowych – wnioski z rynku niemieckiego
Tomasz Cieślik, Krzysztof Kropielnicki

V.Sportowa marka

Kreowanie marki sportowej
Dr Robert Śliwowski, Krzysztof Kropielnicki

Analiza medialna marki na przykładzie Piłkarskiej Reprezentacji Polski
Sebastian Bykowski

VI.Sponsoring w promocji i komunikacji

Od marketingu do sponsoringu: komunikacja w marketingu sportowym
Stanisław Pogorzelski

Sponsoring piłki nożnej jako instrument promocji (porównanie Orange Ekstraklasa i Barclays Premiership)
Łukasz Gąsiorowski

Miejsce sponsoringu sportowego w strategiach rozwoju przedsiębiorstw opartych o społeczną odpowiedzialność biznesu, czyli gra typu wygrana-wygrana
Michał Kober

Dwie marki, jeden mistrz
Krzysztof Zakrzewski

VII.Media i public relations

Sport i media. Sukces medialny zespołu równie ważny jak sukces sportowy. Analiza na przykładzie KGHM Zagłębia Lubin
Michał Mango, Jerzy Staruchowicz

Działania na rzecz społeczności lokalnej narzędziem PR nowocześnie zarządzanego klubu sportowego
Marcin Dzedzej, Rafał Kędzior

Rynek praw transmisyjnych w Polsce
Dr Piotr Pykel

VIII.Sport, biznes i... polityka

Uprzywilejowana pozycja świata sportu wobec jego partnerów biznesowych. Aspekty formalno-prawne i wizerunkowe
Robert Kaczyński

Wykorzystanie sportu w samorządowej kampanii wyborczej
Prof. Janusz Klisiński, dr Zbigniew Widera


Komentarze czytelników

Top