Zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego, która weszła w życie 22 marca 2013 roku informujemy Państwa, że nasz serwis wykorzystuje pliki "cookies"  użyte w procesie składania zamówienia jedynie do sprawniejszego korzystania z naszego serwisu.

Mogą Państwo ograniczyć lub zablokować całkowicie instalowanie plików "cookies" przez odpowiednie ustawienie swojej przeglądarki internetowej.

Więcej informacji o plikach "cookies" w zakładce: Bezpieczeństwo.

Witaj. Jesteś Gościem. Zaloguj się lub załóż konto »


Opinie klientów o sklepie sportowo-medyczna.pl

Nasze przesyłki doręcza:
Przesyłki doręcza firma kurierska DPD
Przesyłki dostarcza Poczta PolskaPaczkomaty 24/7 - tanio i o każdej porze...

Współpracujemy z :

Bezpieczna Woda - 24ratownik.pl
Serwis dla trenerów i instruktorów piłki nożnej Portal dla trenerów piłki nożnej

Reklama:

Antropologia dla nauczycieli wychowania fizycznego

26,50 zł
♦Wydawnictwo: AWF Poznań
♦Wysyłka: w 48 godzin
♦Dostępność: Produkt dostępny
♦Nr. katalogowy: 601


Antropologia dla nauczycieli wychowania fizycznego

Poznań 2002, wydanie 2, format 165 x 235, objętość 195 str., oprawa miękka

Niniejszy podręcznik powstał w poznańskim środowisku antropologicznym. Stąd też nawiązuje zarówno do poglądów twórcy tego ośrodka - Adama Wrzoska, jak i twórcy polskiej szkoły antropologicznej - Jana Czekanowskiego oraz twórcy naukowego kształtu poznańskiej uczelni wychowania fizycznego - Michała Cwirko-Godyc-kiego, których uczniem bodaj ostatnim w takiej triadzie jest autor. Ich myśli i poglądy stanowiły o przedstawionym w niniejszym opracowaniu kształcie antropologii w jej zastosowaniach w kulturze fizycznej.

Spis Treści

I. WSTĘP
II. ANTROPOLOGIA A KULTURA FIZYCZNA
1. Antropologia, definicja, cele i zadania
2. Kultura fizyczna - definicja, cele i zadania we współczesnym społeczeństwie
3. Cele i zadania antropologii w kulturze fizycznej
4. Wiedza antropologiczna w pracy nauczyciela wychowania fizycznego
III. BIOSPOŁECZNE SKUTKI EWOLUCYJNYCH PRZEMIAN CZŁOWIEKA
1. Klasyfikacja rzędu Naczelnych
2. Główne etapy ewolucyjnych przemian człowieka
3. Czynniki ewolucji człowieka
4. Wybrane biologiczne i społeczne skutki ewolucyjnych przemian człowieka
IV. OSOBNICZY ROZWÓJ CZŁOWIEKA
1. Podstawowe pojęcia ontogenezy człowieka
2. Okres osobniczego rozwoju człowieka
3. Czynniki rozwoju
4. Rozwój osobniczy wybranych cech i układów człowieka
5. Biospołeczne skutki działania czynników rozwoju
a) Wiek rozwojowy
b) Trend sekularny i akceleracja
c) Rozwarstwienie społeczne a rozwój fizyczny
V. ANTROPOMOTORYKA
1. Charakterystyka wybranych pojęć
2. Pomiar sprawności fizycznej
a) Uwagi ogólne
b) Pomiar wybranych cech sprawności fizycznej
c) Mierniki sprawności fizycznej
3. Sprawność fizyczna zawodowa (produkcyjna)
4. Zmiany sprawności fizycznej z wiekiem
5. Czynniki wpływające na sprawność fizyczną i skutki ich działania
VI. ZRÓŻNICOWANIE WSPÓŁCZESNEJ LUDZKIEJ POPULACJI
1. Czynniki kształtujące zmienność ludzkiej populacji
2. Dymorfizm płciowy
3. Asymetria
4. Postawa
5. Skład ciała
6. Zróżnicowanie konstytucjonalne
VII. BIOSPOŁECZNE SKUTKI AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ
a) Hipertrofia robocza
b) Wpływ aktywności ruchowej na rosnący organizm
c) Społeczne skutki aktywności ruchowej
VIII. SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
IX. CHRONOBIOLOGIA W PRACY NAUCZYCIELA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
1. Klasyfikacja biorytmów
2. Charakterystyka biorytmów
3. Chronobiologiczne przesłanki pracy nauczyciela wychowania fizycznego
X. ANTROPOMETRIA - WYBRANE ZAGADNIENIA
1. Definicja, cele i zadania. Uwagi ogólne
2. Zasady pomiaru i opisu ludzkiego ciała


Komentarze czytelników

Top